De nieuwe fanatieke B2 trainde een paar keer door in de nieuwe samenstelling. Maar voor de meeste KVS-ers ligt hun laatste korfbaltraining alweer een paar weken achter hen. Hoe blijf je nou fit tijdens de vakantie?

De selectie ontving van Leon Braunstahl, onze fysieke trainer, een trainingsprogramma. Heel kort komt het hier op neer:

  • Je rust (niks doen aan sport) mag maximaal 2 weken duren. Hierna moet je weer iets gaan doen.
  • Als we praten over conditie dan hebben we het over korfbalconditie.
  • Hardlopen mag best als je dat leuk vindt, maar het is niet korfbalspecifiek.
  • In een korfbalwedstrijd ben je 25 seconden intensief bezig en dan heb je 25 seconden rust. Dus als je iets aan je conditie wilt doen moet het in vergelijking staan met deze intensiteit.
  • Ga 2x per week korfballen (1-1, 2-1, 2-2, 3-2, 3-3 enzovoorts), tennissen, beachvolleyballen, voetballen (voetbalavond op dinsdag bijvoorbeeld) of squashen. Deze sporten zijn qua korte sprintjes vergelijkbaar met korfbal.
  • Bij individuele trainingen maak je gebruik van je eigen lichaamsgewicht en losse gewichten. Niet van vaste apparaten.

Blijf ook korfbalfit tijdens de vakantie! Dan starten we straks goed in de nieuwe competitie.

Fijne vakantie allemaal!
Dick van Arkel